Monday, October 12, 2015

Battle at the Mines of Oberonn report by Coen Uyl

Thanks Coen Uyl for the report! 
Source http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20740.0 (in Dutch)

Afgelopen weekend ben ik naar Belgisch Limburg afgedaald om daar mee te doen aan Battle at the mines of Oberonn. Een door The Fellowship of Miniatures georganiseerd 600 punten toernooi. Ik had Mordor bij mij met morannons, de Witch King en een warband orc trackers.

De eerste pot was tegen Jasper (Morbal hier op het forum). We wilden al tijden eens een keer tegen elkaar spelen en vandaag kwam het er eindelijk van. Jasper had een hele zwik aan hobbits o.l.v. Tom Bombadil en het scenario was Domination (5 objectives claimen met een meerderheid). Ik claimde meteen mijn 3e objective bovenop de toren.



De hobbit linie met rechts achterin een heel contingent boogschutters.




Tom Bombadil komt een liedje zingen "Hee ho, poppedijn!"



De WikI met trawanten.





Jasper (Morbal)



Op links werden de hobbits ietwat overrompelt en Frodo werd weg gecompelled.



Hobbits belegeren de toren!



De hobbits werden gedecimeerd en de WiKi claimt een 4e objective.



Tom Bombadil weet de toren te beklimmen en zorgt ervoor dat de toren minder victory points oplevert. Well done, Tom! (en hij zong een liedje) Voor de rest weinig problemen)



Ik vond het leuk om tegen Jasper en zijn hobbits te spelen. De pot was erg gezellig en we hebben veel gelachen. Altijd leuk om een tsunami van hobbits te zien!

De tweede pot was tegen een dame, Helen. Voor mij de eerste keer om tegen een dame te staan op een toernooi. Het scenario was reconnoitre, naar de overkant rennen en met meer modellen dan je tegenstander de andere tafelrand bereiken. Helen was nogal in het nadeel vanwege haar leger met weinig troepen. Treebeard, 2 enten, een adelaar en Ghan-Buri-Ghan met zijn wosen. Mordor verschijnt ten tonele (de Wiki en 1 warband waren nog onderweg naar het slagveld).



Aan Helen's kant kwam heel haar leger in beurt 1.



Mijn charmante tegenstander.



In beurt 3 kwam eindelijk de WiKi, 2 warbands waren al flink onderweg.



Grote beesten en gekke bosmannetjes.



Mijn boogschutters bleven in de ondersteunende rol net als de WiKi. Een van mijn warbands werd bedreigd door Treebeard.



In beurt 4 kwamen mijn laatste troepen en die begonnen met een sprint naar de overkant.



De WiKi zorgde er voor dat mijn eerste warband langs de linie van Helen kwam. De orc trackers schoten vooral mis.



De Witch King wil het kunstje herhalen voor de verlate warband die er al weer aankwam.



De wosen hebben zich verschanst.





De adelaar ramt zich in mijn gelederen en de WiKi verleent bijstand d.m.v. magie. Enige modellen zijn reeds van de tafel af!





De orc trackers vallen ten prooi aan de enten en sommigen gaan er in hun eentje vandoor.







Effectief houden ze de enten best leuk bezig. De adelaar en de WiKi omcirkelen elkaar nog steeds.



De adelaar wordt weg gecompelled.



"Nee, meneer Boombaard. Dit is heus geen bijl hoor".



Schermutselingen.





De verlate warband bereikt de overkant.



De WiKi gaat op Wosenjacht!



Dat gaat bijna mis!



De wosen zijn vooralsnog de pineut...



Waarna de WiKi in duel komt met de adelaar en ondanks hem flink te verwonden de grote vogel niet neerkrijgt.



De jacht van de WiKi op het einde was niet nodig en zelfs riskant maar maakte de pot ook voor mijn tegenstander wel wat leuker :) Fijne pot gehad, mijn tegenstander af en toe nog wat advies gegeven (waar ze niet op in ging. Sterke wil, deze dame). En wederom veel gelachen.

Na 2 mayor victories bleken er nog 3 deelnemers deze score te hebben dus waren er feitelijk 2 finales. Mijn tegenstander bij het scenario Lords of Battle (hakken en zagen) werd Stefaan met zijn mooi geschilderde elfenleger met de voor Nazgul uiterst gevaarlijke nieuwe versie van Galadrielle en een portie Nature's wrath spam (7x in een lijst?).



Mijn opstelling:



Orc trackers op de rotsen.



Beurt 1, channeled nature's wrath: 7 dode trackers.



De WiKi doet een omtrekkende beweging en de legers cirkelen om elkaar heen.



Mijn tegenstander Stefaan.



Nature's wrath gooit mijn hele leger om.





Daar was vrij weinig tegen te doen... Uiteindelijk werd ik toch derde en Dylan ging voor de winst! Werner won Best Painted Army met zijn Mordor leger waarvan ik helaas geen foto's heb, Er werd ook een houten pollepel uitgereikt aan de hekkensluiter van de dag.



Een overzicht van de deelnemers (er missen er een aantal, die waren al in de auto gestapt)



Ik vond het een leuk toernooi! Het was een beetje verre reis maar die was meer dan waard. Leuke club en mooie locatie. Zeker voor een eerste keer een toernooi organiseren was dat goed geregeld.

Bedankt! Ik mocht een leuke troffee ontvangen en een waardebon die ik gelijk heb omgewisseld voor een mooi Zitterdes terreinstuk.



 Iedereen bedankt voor de mooie dag. Volgend jaar ben ik er graag weer bij!

No comments:

Post a Comment